Lights, camera, action

Goedemorgen regenachtig Nederland,

Daar zijn er weer uit het zonnige Florida. Wat hebben we, natuurlijk, weer veel gemaakt. Gisteren gingen we naar Disney Hollywood studio's. We kwam binnen in het park in een godganse bloedhitte. Vio was meteen opvliegend opzoek naar water, jaja, Rox heeft het te verduren. Rox besloot te gaan voor een waaier met waterspray. Kun je nagaan hoe heet het was als een Surinamer dat moet gaan kopen. De hitte kon de pret niet bederven, dus gingen de dames naar attractie nummer 1.

Rox liep voorop als echte toerist. Waaier, rugzak, zonnebril, fotocamera en plattegrond. Daar gingen we naar rock en rollercoaster. Hierbij wordt alleen maar aerosmith muziek gedraaid. Yeah, Vio haar favoriete. Er werd dus lekker meegezongen. Toen we de achtbaan eindelijk in mochten gingen de karretjes stilstaan. Vio vroeg: 'Rox, worden we zo ophoog getakeld?' Rox heeft ervaring met deze uitbaan in Parijs. Waarop Rox zei: 'Nee doos, we worden aaaaaaa.' Daar gingen we, we werden blijkbaar afgeschoten. Vio heeft haar longen uit haar lijf gegild, ook wel te zien op de spectaculaire foto.

Nu werd het tijd voor de tower of terror. Met fastpass mochten we zo doorlopen. Rox haar lievelingsactractie, maar niet heus, werd werkelijkheid. Je wordt ophoog geschoten, naar beneden gepleurd en ga zo nog even drie keer door. Wat een gekrijs naast Vio. Natuurlijk weer een mooie foto.

Na de dood zo'n 5 keer in de ogen te hebben gezien besloten we te gaan eten. Dat was wel handig, aangezien er een grote stortbui aan kwam en wij natuurlijk weer eens onze poncho's waren vergeten. Jaja, die dingen durven wij hier te dragen. Na een rondje te zijn gelopen kwamen we in een gekke tent. Alles was op de jaren 50's gebaseerd. Wauw. Lampen, tv's, gordijnen etc. die onze onze oma's nog niet eens hebben.

Nadat we door uncle Sam naar onze tafel waren gewezen kregen wij als ober uncle Peter. Was een vent. Vio zette haar ellebogen op tafel en werd meteen gestraft door uncle Peter. De vrouw naast haar zei dat ze er goed vanaf was gekomen, want twee dagen eerder was er iemand in de hoek om gezet. Poeh, die durf durfde Vio niet meer op tafel te zetten.

Het hoofdgerecht was de (vieze) spaghetti met vegetarische gehaktballen in tomatensaus van tante Sandra. Rox vond ze er zo lekker uit zien dat ze er niet 1 hap van nam. Vio die natuurlijk wel even probeerde spuugde ze bijna weer uit en verstopte de rest onder de overgebleven spaghetti. Toen ober uncle Peter onze borden op kwam halen kreeg Rox op haar flikker. 'Why diddn't you eat your meatballs.' Waarop Rox antwoordt dat ze ze er niet erg lekker uit vond zien. Uncle Peter was daar niet blij mee. Hij pakte haar mes en vork, sneed het balletje in stukjes en pakte een stukje met de vork. Daar kwam die richting de mond van Rox. 'Brrrmmm'. Uncle Peter maakte leuke geluiden van helikopters en jaws. Rox probeerde het hapje, maar toen uncle Peter zich omdraaide spuugde ze het weer uit. Ach, dan maar een toetje.

'Mhh brownie met gesmolten caramel en slagroom.' Helaas zag dit er ook vreemd uit. Het was brownie met chocoladesaus, slagroom, smarties en de caramel zat op de bijgeleverde popcorn. Oja, ook was hij zo groot dat drie Nederlandse gezinnen ervan kunnen eten. Wel ja. Uncle Peter vroeg ons nog even of we hier via New York waren gekomen. Toch denkend dat uncle Peter normaal id antwoordt Vio enthousiast: 'No, but I have been there last year.' Waarop uncle Peter heel droog antwoordde: 'Well, thanks for sharing.' Rox lag ondertussen onder de tafel en Vio gaf hem natuurlijk weer eens de doodsblik. Uncle Peter kreeg wel een lekker fooitje voor zijn leuke optreden.

Zo, de fifties achter ons gelaten besloten we naar pffff (Vio) starwars te gaan. De nerd in Rox kwam naar boven. Het leek wel alsof Vio stapte in The Big Bang Theorie. Arme Vio. Toch was de attractie best leuk. Rox was doof en Vio had zich doodgelachen. May the force be with her.

Tijd voor de muppets show. Vio haar lievelingsactractie. Natuurlijk mevrouw weer zeiknat. Bijzonder bij een 3d show. Helaas was dit het enige waar Rox om kon lachen. Wat eenb baggershow. Zelfs Vio was het nu met Rox eens. Ach ja, er was tenminste airco.

Nadat alle wachtrijen te lang waren gingen de dames naar een leuke show. Vuurwerk, lasers en water. Oja, Vio werd weer nat. Na de show snel rennend naar de bus, misschien redden we het nog. Helaas hadden we een Surinaamse buschauffeur, nee het was geen John, die zijn gemak had de hele weg. Toch haalde de tijd van de bus nog net. Helaas besloot de bus eerder weg te rijden en moesten er alsnog anderhalf uur wachten. Gezellig hoor op een parkeerplaats op de grond. Ach ja, het blijft vakantie.

Hee, daar was de bekende buschauffeur van vorige week weer. Net als vorige keer werden wij weer als laatste afgezet. Nu snappen we waarom. Hassan vroeg namelijk onze telefoonnummers om morgen (vandaag) bij ons zwembad te komen chillen. Helaas was Hassan niet echt ons typ en een aardig aantal jaartjes ouder, dus besloten we wijs te zeggen dat wij geen telefoon hebben. Waarop meneer slim zei dat we die hadden op deze hotelkamer. Helaas wisten wij ons hotelkamer nummer niet. Hmmmm... Dus gaf meneer zijn nummer maar. Rox wilde dit nummer dumpen tussen de menukaart bij denny's, maar daar stak juffrouw Violet een stokje voor. Ja, de dames zaten 1 uur in de nacht bij denny's nog even uitgebreid te eten. Alsof we dat hier niet genoeg doen.

Vandaag lekker gezond. Helaas ging het, nadat we 5 minuten zon hadden gezien, keihard regenen en stormen. Dan maar onder de partytent met een smirfnoffje wachten tot het op zou houden. Tja, een paar drankjes verder bleek dit niet te gaan gebeuren. Dan maar shoppen, voor de allerlaatste keer. Want de dames zouden niks meer kopen.

Helaas hebben de dames een shopverslaving. We kwamen weer eens in de winkels guess, Victoria's secret en macy's. Oja hadden we Victoria's secret al genoemd? Weer 5 tassen per persoon (tas in tas natuurlijk) later kwamen we naar buiten. Nu kopen we echt niets meer!!!!!!

Nadat we in de bus hadden gezeten gingen we toch nog even naar wallgreens. Rox wilde een boekje voor haar vader halen. Wat we daar tegen kwamen. Flessen wijn van wel 2,5 liter. Wooooooooooow, daar komen we te laat achter. Helaas zitten onze koffers te vol om ze mee te nemen. Ons btw alcohol is hier echt goedkoop. Nu weten we dan ook waarom Rox vorige week zo ziek werd, hahahaha.

Morgen laatste dagje park en dan is het al bijna voorbij. Donderdag gaan we nog even zonnen en lekker aligatorgolven onder het genot van een flesje wijn ;) haha.

See you later aligator.

Xoxo de shoppingqueens.

1. Noor:
    1 augustus 2012
    Whahhahahah ik ga stuk om die verhalen van jullie!
    Ben benieuwd naar al jullie foto's enzo en we houden snel een avondje om alle leuke verhalen uit te wisselen, want ik heb er ook nog een paar :p
    Geniet nog van jullie laatste dagen dames! Xxxx
  2. Sylvana:
    1 augustus 2012
    Tjonge jonge... hahhaha echt hilarisch weer chica's.
    En poncho's??? Toch maar geen foto's van gemaakt beetje genant he?
    Zo te zien zijn jullie afgevallen want dat eten daar is dus niet zo best.
    Nou deze au-pair gaat vanavond weer koken voor vriendje en vriendin en deze x staat er Paella op het menu.
    En als het droog blijft ff een drinkie doen bij de skate-night.
    Nou nog een paar daagies en dan is het weer voorbij dames. Maar door jullie histerische verhalen en wij hier toch een beetje meegereist.
    Nou geniet er nog fffies van.

Dikke kus huisvriendin xxxxxx
  3. Mar Hoogland:
    1 augustus 2012
    Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Humor smeed een band en thuis kunnen jullie om deze vakantie nog veel plezier
    hebben. Jammer van de poncho's want moeder Marg heeft er wel een aan op Ameland. Er is een foto van. Ze werd door
    iedereen die tegemoet kwam fietsen bekeken. Ha.ha.
    Hoop als jullie terug zijn de foto's te kunnen zien.
    Geniet van de laatste dagen en een veilige terugreis toe gewenst.

Omie Mar.
  4. Sjaan en bram:
    1 augustus 2012
    hoi meiden wat een leuke verhalen wat maken jullie veel mee die gaan we straks missen want nu steeds kijken of er weer zo leuk verhaal op sta goede reis tot gauw xxxx
  5. MARG:
    Hello shoppingqueens,

Wat een story weer, echt leuk jullie verhalen en wat een geshop daar zeg, dat wordt zwaar afkicken als jullie weer thuis zijn.
    Jullie nemen voor mij toch zeker wel een doosje van die wijn flessen mee, haha.
    Geniet nog van jullie laatste dagen en wij kijken al uit naar zaterdag. By the way Henk neemt een steekwagen mee voor jullie aankopen.

Love you xxxxxx