Hello Turkije

25 juli 2014 - Bodrum, Turkije

Nou zoals gewoonlijk met een vakantie hou ik weer een blogje bij want tja ik maak altijd wat mee.

Dit jaar weer op pad met mijn PB ( Porno Blondje) Violet.
Anders dan vorige keer toen we samen op vakantie zitten zijn we nu alle 2 aan de man!!!
Tja wie had dat gedacht van Duo Punotti !!
Afijn na 2x in the states te zijn geweest nu wat dichter bij huis en dit keer is Turkije aan de beurt.

Vanmorgen van vriendje lief afscheid genomen en Marg en Vio pikt mij en Lola (moeders haar nickname) thuis op om ons naar Schiphol te brengen.

Onderweg weer lachen gieren en brullen met de oldtimers want tja Lola en Margje kunnen er ook wat van!
Aangekomen op Schiphol hoor je dat er weer een vliegtuig van de radar is verdwenen ( thanks Ellemieke ) erg fijn als je zo moet vliegen en de ramp van vlucht MH17 vandaag precies een week geleden is!
Ook daar denken we aan vandaag met de gedachte dat mensen een week geleden vrolijk net als ons onderweg waren naar hun bestemming , maar daar nooit zijn aangekomen!

Na een half uur bij de Correndon balie te hebben gestaan konden we de koffers afgooien...wat duurde dat lang!
Lola vond het in de tussentijd nog eens leuk om op mijn koffer te gaan leunen.
Helaas voor haar op het verkeerde gedeelte en ze klettert bijna op de grond XD.
Tja laten we maar zeggen het zit in de genen.
Eerst nog langs het memorial stukje geweest bij Vertrekhal 3 voor de slachtoffers van MH17.
Kippenvel en heel onwerkelijk om hier bij te staan.
Geen woorden voor!!

Nadat we klaar waren met eten (wat meer over het aankomende kapsel van Marg ging) konden we richting de douane.
Na nog wat preken van de oudjes gehad te hebben...je kent ze wel geen drinken laten staan, let op elkaar blablablaaaaa namen we afscheid en kon onze vakantie beginnen.

Snel door de tax free en richting de gate.
Fijn zeg een gate zonder stoelen lekker handig weer!
Achja dan maar langs het randje zitten.
En maar wachten en wachten pffft gooi me dat vliegtuig even in!
Gelukkig komt de tijd daar dat we kunnen boarden.
Ik zit bij het raam ( yessss ) en ga zitten.....shit daar hebben we de Hollandse genen.
Verdorie wat een krappe beenruimte zeg.
Vio zit ook bijna met der knieën in der nek.
Top voor meer dan 3 uur dit!!
We worden losgekoppeld en.....raad eens.....jup Violet ligt alweer te knikkenbollen , maarja nu wel gewend whats new?
Halverwege de vlucht moet ik een plasje plegen half over Vio kruipend en over een aardige dame die naast ons zit.
Voel me net Bokito, nu kom ik uit Blijdorp dus dat komt in de buurt.
Ondertussen is het al laat en we beginnen honger te krijgen.
Dan maar tijd voor een drankje een sausage broodje.
Mevrouw de stewardess is geen kei in hoofdrekenen want eerst was het 10 euro,11 euro, €10,50 ownee toch €11-,.
Mijn god mens neem een rekenmachine mee of leer rekenen aub.
€6,50 +€4,50 = niet zo moeilijk doen kind!
Vio spuit de halve cabine weer onder met haar spa rood! Tja hij was ook net gevallen.
Ow lord we gaan alweer zo beginnen.

Goed na een half uur gaan we toch even vragen waar mijn broodje blijft!
Bij wie heeft u die besteld dan.....uhmz bij u mevrouw ???
Nou haar Correndon lichtje ging geloof ik nog niet branden want moest uitleggen wat we hadden en wat het allemaal kosten.
Ach ze had al praktisch een pensioen leeftijd dus dat verklaard een hoop!
Eindelijk mijn broodje en verder vervelen!

In de verte kijkende is het verdorie al donker! !
9 uur Turkse tijd.....ja wtf bij ons is het om 10 uur nog licht -_- bummer!
We gaan de landing inzetten....ook dit duur lang maar dat zijn we nu van Correndon wel gewend!
En.......my lord wat een landing lijkt de Tilburgse Kermis wel!!!
Applaus. . .uhmz niemand klapt voor mij als ik je goed heb opgeleid voor je rijbewijs examen!
Anyway op naar de douane.
Ik moet eerst een visum aanvragen...tja Rox zou Rox niet zijn als daar weer niet iets mee was.
Visum voor Vio geregeld en zelf krijg ik hem niet -_-.
Vanuit Nederland kan dat alleen als je paspoort minimaal 6 maanden nog geldig is.
Tja komt de mijne precies 9 dagen tekort.

Waar ik me dus het drukst over maakte was zo gepiept eigenlijk!
Betalen sticker door de douane en naar de koffers!
Mijn Mickey koffer is makkelijk te spotten want ik zie allemaal vingers wijzen.
Eentje tilt hem voor de gein op want ze dochter vond hem leuk.....gaaaa je!!! Waus afblijven met je tengels.

Koffers gepakt en naar de transfer...busje nummer 2!
Staan er maar 500 hier lekker handig.
Gelukkig heb ik scherpe ogen en spotten we de VW Crafter.
Handig niet zo groot en een luxe versie pffft laatste stukje want sterf van de honger!
Wij worden weer als laatste afgezet wordt er geroepen.
Top net zoals altijd zitten wij weer het langst in de bus met nog een Nederlands gezin.
En toen......mijn god die man kan niet rijden.
vol gas door de bochten, 2 sec afstand kunnen ze hier niet, hellingproef wat is dat? Rijstroken? Joh ik rij in het midden!
Ik trek wit weg en zoals ik altijd tegen de taxi kandidaten en rijbewijs leerlingen zegt...als je mij wit zie wegtrekken doe je iets niet goed!
Ik word ineens misselijk ( knap voor een rij-instructrice) Vio schijnbaar ook en het andere Nederlandse stel had er ook last van!
Thank god we zijn der.
Snel inchecken en even wat eten.
We krijgen van het hotel nog wat mee , maar met dit broodje kan je iemand zijn kop ingooien.
Onderweg naar de kamer......have you ever been mellow.....happy hardcore......snif snif ik ruik wiet!
Overduidelijk onze landgenoten die in het penthouse bezig zijn.
Ach ja als we het maar in de kamer niet horen.
Koffer afgegooid en gaan eten bij de grill bar naast het hotel.
Aardige lui en spreken goed engels.
Ons vol gegeten met Turks brood en ik als hoofdgerecht grote gamba's jummmie.

Bij mij wordt er al weer gevraagd of ik ook turks bloed heb....seriously?!
En dat er Nederlandse vrijgezellen groepsreizigers in ons hotel zitten.
En meneer daar alles voor regelt in ons hotel.
Bij Vio en mij spreken onze gezichten weer boekdelen van wat moeten we met deze informatie!
Lekker belangrijk!! Oldtimers op bootycall vakantie!
Zou zeggen have fun.
Nu uitbuiken in het hotel en lekker slapen.
Tot snel.

1. Ingeborg:
    25 juli 2014
    Haha, wat leuk geschreven weer.
    Dit wordt ongetwijfeld wederom een vakantie om nooit te vergeten :-)
  2. Jan oompie:
    Roxie,

Je hebt een roeping gemist...lig dubbel en dat van je eerste verslag.

En niet je drinken laten staan hoor :)

PS, staat weer bij de favo afdeling, dus plemp je reisverhaal maar weer.
  3. Marg:
    25 juli 2014
    Was weer een hilarische 1e dag girls.
    Top geschreven Rox.
    Have fun XXX