my feet hurt like hell

25 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Alohaaa,

Daar zijn we weer.
De afgelopen dagen waren weer erg bijzonder maarja dat hoort altijd wel een beetje bij mijn vakanties!!
Nou waar waren we...owja we gingen de dag na aankomst shoppen.
Tja laten we maar zeggen dat meneer Michael Kors erg blij met ons is -_-.
Nadat we het hotel uit waren en we rondliepen met een plattegrond en grotw camera om mijn nek kan ik wel zeggen dat we erbij liepen als echte toeristen.
Violet is al vaker in NY geweest dus dat scheelt al een hoop.
Onderweg naar times square kwamen we al snel een Starbucks tegen en werd het tijd voor onze eerste Vanilla Latte.
Ellemieke helpen we even op weg bij de starbucks aangezien dat kind weer is geen idee heeft hoe dat allemaal werkt.
En hoe krijg je een paar kibbelende twintigers stil tijdens een tripje NY...? Juist gratis wifi in de starbucks haha.

Nadat wij onze verslaving weer een beetje hebben kunnen onderdrukken konden we weer verder op pad.
Ergens in de buurt rond Times Square wordt ik aangehouden door een jonge man met de vraag "If we want to lachen...." Oke 1 nederlands woord in 1 zin dus dat heeft hij eerder gedaan.
Om een lang verhaal kort te maken vertelde hij dat Ellemieke de ideale vrouw is voor onze donkere medemens....Violet tijdens het praten de tijd laat stilstaan door haar zwoele lippen en dat ik een heerlijke combinatie was met mijn goudbruine huid en halve blonde lokken en dat hij daardoor het een beetje warm kreeg.
Ik was al blij dat hij de eerste was die me niet voor een latina aanzag maar vroeg of misschien Surinam blood had.
Maja hij was ook de eerste en de laatste die dat zei maar dat is iets voor straks.
Kaartjes bij de beste man gehaald voor een Comedy Show en dat gaan we van de week even doen.
Fijn we beginnen alweer erg bijzonder!!
Onderweg spotten we een Disney Store en natuurlijk moet ik daar wel even naar binnen.
Ellemieke geeft nadat we de winkel willen verlaten een gil omdat ze met de beveiliging op de foto wilt.
Aangezien ze het een grote teddy vind!! Awkward!!!!

Eindelijk hebben we de weg gevonden naae Macy's en daar had ik al grote verwachtingen van door verhalen van mijn tante en wat oud klasgenootjes.
Laten we zeggen dat we daar ruim 6 uur hebben rond gelopen en nog niet alles hebben gezien.
Een uur daarvan hebben we wel steeds de wc gezien aangezien de kringspieren van mijn mede reisgenoten een beetje van slag waren.
Of was het toch die Vanilla Latte? Anyway shit happends en weer door.
Wowwwww wat een shopping walhalla!!
Mijn voeten kunnen niet meer!
Spontaan kreeg ik het 4daagse nummer in mijn hoofd.....4 dagen lang....lopen wij maar door!
Nou we komen aardig in de buurt in 1 dag.
Na nog een starbucks break in de macy's zelf kon ik even facetime met mijn oldtimers....als je de ogen van mijn ma zag alleen al van de schoenen afdeling ahhaha geweldig.

8 tassen verder en nog 2 andere winkels was het wel even genoeg.
Tijd voor de Bread Factory...tip van oma Marg en nog een hele goeie ook.
Heerlijk en niet duur!

Terug naar het hotel en na erg lang gezeik en moeite aan een unlimited metrocard weten te komen voor 1 week.
Naar beneden en.....poef.....OMFG wat is het hier heeeet zelfs bij mij springen de poriën open.
En in de metro zelf is het -5 met de airco aan...hoe wordt je ziek.

Moe maar erg tevreden van het shoppen zijn we naar bed gegaan.

Kukkelekuuuu tijd voor dag nummer 3.
Potverdorie alle 3 voor de wekker wakker leuk zeg zo'n jetlag maja.
Afijn weer 2 uur later nadat we alle 3 gedoucht waren konden we weer op pad.
Flinke planning vandaag want we willen naar het WTC/Memorial...st Pauls chapel en het liefst nog de ferry langs miss Liberty.

Nadat we weer langs de starbucks zijn geweest om bij te tanken....(voornamelijk voor de gratis wifi) konden we weer op pad.
Even weer een bedoeling met de metro want je moet van hot naar her maar kwamen uiteindelijk goed terecht.
Had geen idee dat het WTC gebied al achter broadway liep.
Als eerste de 9/11 memorial museum ingeweest en dat was al heel erg indrukwekkend.
Kippenvel had ik steeds van sommige stukken en foto's.
Er hangt een hele rare sfeer alsof je de ellende nog voelt hangen.
Maja der staat wel weer een 9/11 shop naast...de ene zijn dood is de ander zijn brood blijkt hier maar weer uit.

Hierna gingen we naar de overkant naar st pauls chapel en toen was het weer wc tijd bij de dames.
Een meneer vroeg nog aan mij of we samen konden want hulp is altijd handig owkeeee heb ik weer -_- ziin vrouw vond het ook erg grappig en vond Violet nog wel lang op de plee blijven zitten.
ze vroeg zich af "if she was taking a dump" !! Kind had gewoon ruzie met der knopje van der pakje hoor haha.
Daarna was het tijd om bij de nieuwe WTC te gaan kijken en langs de memorial fonteinen te lopen waar de oude torens hebben gestaan en de namen van de slachtoffers ook opstaan.
Het is zo raar om dit in het echt zelf te zien nadat je die beelden vaak op tv ziet of op foto's.
Na al deze indrukken tijd voor een panini/pasta.
Handig latino's in de zaak ik versta der geen zak van....dat accent!!
Krijg ik weer een andere pasta nouja ook goed geen zin meer in.
Carlos begon spontaan spaans te lullen ( ja hoor denken ze weer dat ik latina ben) en ik zit hem aan te kijken of ik water zie branden.

No i'm dutch.....owkeeee zag je hem denken awkard!!
Anyway wezen eten en op naar de Staten Islans Ferry....gratis...kijk daar houden wij nederlanders van.
Even langs miss Liberty en een soort van fotoshoot.
Kind wat een wind mijn surinaamse roots kwamen naar boven ik kreeg spontaan een afro.
Na ons boot avontuur kregen we weer honger en voornamelijk slaap dus we zijn maar bijtijds naar bed gegaan.

Genoeg leesvoer weer voor jullie.
We keep you updated ciaooo

1. Leon10:
    25 juli 2013
    Hey meiden,

Hilarisch dat we elke keer een update krijgen van wat er op jullie menu stond. Ik geniet ervan!! Klinkt totaal niet als iets voor jullie hoor, eten en shoppen.... ;-)
    Ben erg benieuwd naar jullie foto's! Ook in LA zullen jullie een fantastische tijd gaan hebben.. Kan niet missen!

Heeel veel plezier nog!
    Dikke zoenennnn xxx
  2. Jack & Cocky:
    25 juli 2013
    Genieten mee met jullie ervaringen in the Big Apple. Moet een geweldige ervaring zijn geweest op ground zero. Zijn benieuwd naar jullie belevenissen de komende dagen.

Veel plezier en tot horens!!
    XX
  3. Mar Hoogland:
    26 juli 2013
    Geniet van jullie verhalen. Ground Zero was vlak bij de heliport. Daar weet Vio wel van. De wijk Brooklyn heeft de beste pizzeria van NY. Grimaldi heeft een 18 inch pizza is goed voor 2pers. Soms in de rij staan 'savonds. Ook goedkoop en goed eten in China Town. Wijk rond manhatten bridge bij channel street.
    Chinatown is love it or hate it. Soho luxe wijk chique winkels
    fancy bars en cosy koffietentjes.
    Veel plezier en te kijk, loop je de blaren. Groetjes Omie