Lets talk about good vibrations

3 augustus 2013 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Aloha daar zijn we weer!!
We hebben het hier heerlijk!! Geen 36 graden zoals in Nederland maar een heerlijke temperatuur van 25+!!
Kijk dat is overdags heerlijk en s avonds hebben we gewoon kippenvel dus geen overhitte acties.

Anyway waar waren gebleven met ons verhaal.
Zelf op "normale" dagen maken wij nog hele bijzondere dingen mee.
Eens even kijken...eergisteren was het eens tijd om voor ramptoerist te gaan spelen.
Eerst even lekker uitgeslapen en daarna kaartjes wezen halen voor de hop on hop off bus en de omgeving gaan verkennen.
Na een half uurtje wachten en zoeken naar het opstappunt (wat gewoon aan de overkant was) konden we in de bus.
Hup naar boven en in de cabrio bus ( met half dak aan de voorkant kwam later van pas).
We pakte vandaag 2 routes om te eindigen in het beroemde Hollywood.
De eerste route ging door Santa Monica/Melrose/Beverly Hills.
Spontaan kwam bij mij het nummertje van Fresh Prins off Bel Air in me op omdat ik ok een of andere manier me zo voelt ( heb ik maar voor mezelf gehouden om niet te zingen).
Wat een huizen!!! En ik maar filmen met me oortjes in.
Hier is Melrose place opgenomen, hier ging Miss Monroe de pijp uit,hier werd Friends opgenomen we keken onze ogen uit.
De eerste stop om over te stappen was in Beverly en hop weer door op de andere bus.
Weer naar boven ( ik moest aan de buitenkant zitten want van alphen had der oorlellen verbrand de dag ervoor) en hop weer door beverly.
Helaas hebben we de Kardashians niet kunnen spotten maar wel door s werelds duurste winkel straat.
Nou laten we hier maar niet uitstappen want dit is ver boven ons budget!!

Nadat we dit achter ons hadden gelaten even uitgestapt bij de Farmers Market voor een eet en plaspauze.
Nadat we ons weer vol hadden gegeten gingen we weer op pad naar het beroemde hollywood.
Daar zagen we de beroemde letters.....helaas 1 cm groot want dichterbij kwamen we niet maja haha.
Ik werd even afgeleid omdat we langs de studio kwamen waar True Blood is opgenomen!!!! I wanna do bad things you...uhmz even weer verder.
Eindelijk waren we bij de walk off fame......owke al deze dooie ken ik allemaal niet en waar is dat rotte Chinees Theater???
Wat blijkt zijn we helemaal aan het begin uitgestapt -_- weer wat voor ons.
Onderweg vloog er een helicopter boven ons en was er een hele straat afgesloten met politie....tja in Hollywood weet je niet of die echt is of voor een filmset ahha!
Eindelijk na een kwartier lopen kwamen we bekende namen tegen!!
Hey Disney roept Vio....ik sla iedereen opzij want NERD wat ik ben moet ik die op een foto hebben!!
Ondertussen komen we wat mensen tegen verkleed als Jack Sparrow en Michael Jackson ik zeg boeiuuuh.... Ik wil bij de MJ handafdrukken en de ster op de foto!
Eindelijk gevonden....nou ik moest nog net geen karate moves uithalen om hier een goeie foto te scoren maar we hebben hem!!
De tijd ging al snel en we moeten zo de bus hebben anders missen we onze aansluiting naar Santa Monica want dat is dan de laatste bus....shit daar komt die!!! Snel gebaren over een barricaden heen springen en.....gered whoehoeee!
Alleen deze chauffeur konden we beter overslaan my lord wat een drama ( hey io mag dat zeggen met een vader als businstructeur ).
Bovenop waren we niet veilig want met de hoogte van de bus werd geen rekening gehouden en vooral niet dat het een cabrio is.
Dus helaas zat Ellemieke steeds aan de verkeerde kant en hoorde we steeds aaaaaaaah!! Hahah dat kind zat nog net geen bladeren te happen.
Ik en Vio hadden weer last van een weirdo achter ons dus laten we zeggen dat we gelijk stonden!

Eindelijk aangekomen in Santa Monica koelde het gigantische af brrrrrrr.
Snel maar eten.
Nou onze ogen waren weer groter dan onze maag maar we kwamen een heel eind.
Terug naar het hotel en lkkr douche....tjabik ging spontaan om 9 uur al KO hahah dus wat de meiden hebben gedaan kan ik niet vertellen.

Anyway om half 8 ging de wekker want.......we are going to Disneyland!!!
Yessss foxy der afdeling....2 parken in 1 dag....jezus dat wordt een uitdaging zelf voor Diehard Disneyfan ikkuh!!
Snel omkleden want om 9 uur werden we opgepikt door Starline Tours.
Om half 9 komt bij Vio het stoom uit der oren omdat de stekker van haar stijltang niet blijft zitten.
Tja die blik ken ik en heb geen zin in een sago Vio today dusbik offer me maar op om onder de tafel te zitten en de stekker vast te houden.
Tadaaaaa daar kwam der glimlach alweer ( thank god) kwart voor 9.
Mooi nog een kwartier......tring tring....huh de telefoon van de kamer!
Ik neem op en we moeten naar beneden want starlines is er al.
Vio en ik pakken de laatste spullen en Ell loopt al naar beneden.
Eenmaal aangekomen niemand.....nouja!!!
Bij de balie even checken en ze bellen starlines voor ons.
Wat blijkt ze zagen niemand dus gingen weg wat een onzin!!!
Afijn 10 min later kwamen ze terug en konden we mee.
Andere ophalen bij hun hotel en naar het hoofdkantoor.
En wachten en wachten nog langer wachten...jezus het is al 10 uur wat duurt er zo lang.
Om half 11 konden we het busje in..Mevrouw de chauffeur vertelde even waarom ze laat was.
Ze ging donuts halen bij Donkin Donuts en daar waren ze niet zo snel.....dus sorry daarvoor.
Ik moet keihard lachen en mevrouw Judeska denkt dat ik haar toelach.
Jammer voor haar lach ik haar uit....ze heeft zelf geen idee hoe dom dit over komt!
Na 3 kwartier rijden komen we aan in Disneyland Anaheim.
Ellemieke vroeg ondertussen wat een Moestang was waar ik het steeds over had....hahha mustang is een auto schat.
Tijd voor het eerste park....California adventure....tja deze hebben ze niet in Orlando of Parijs dus dit is voor mij ook nieuw.
Gelukkig ben ik up to date en gaan we naar
de nieuwe cars attractie.
Een high speed attractie waarin je tegen elkaar moet racen.
Helaas duurt het maarliefst 2 uur voordat we erin kunnen...de dames lopen in de rij van parasol naar parasol omdat ze anders nog meer verbranden.
Eindelijk konden we erin al waren onze fastpasses voor de tower off terror ondertussen verlopen.
Maar het was de moeite waard...filmpje komt wel op FB.
Anyway daarna de tower off terror in aangezien deze 10 min wachtijd had.
Ik en Vio proberen Ell een beetje voor te maken wat ze te wachten staat!
Ze vond het niet eng zei ze uhhuh....
Nou 2 attracties gehad in 2.5 uur das een record en we moeten nog een park.
Turbo door naar de kleine zeemeermin attractie.....zo leuk.
Under the seaaaaa under the seaaa..darling its better down where its....oke weer terug naar het droge en op naar California Screamin Rollercoaster!
Nou schreeuwen werd het met van Alphen naast me.....aaaaaah mijn oren doen zo'n pijn van het verbranden aaaaaaah.
Nou heel Disney mocht het weten dat haar oren verbrand waren!

Afijn aangezien Judeska ons te laat in het park bracht konden we alweer door naar het andere park.
Met......wat keukengereedschap van Disney.
Aangezien ik dit voor mijn gespaarde servies niet kon laten liggen.
Tja weer 5 kg gewicht erbij.
Anyway na veel moeite afkunnen geven bij Disneyland Magic Kingdom en dat konden we op de terugweg ophalen.
En dan nu helemaal in mijn element want dit park goed uit mijn hoofd omdat de basis ongeveer hetzelfde is als in Parijs.
En dat hebben de dames geweten ook.
Even wat eten ( Vio weer dat in Disney met mij lopen energie kost).
Maar toen konden we door.
Eerste attractie Indiana Jones Temple of Doom ofzo....zoooo gaaf en niet zoals in parijs een achtbaan. Anyway ook hier hebben we weer een leuk filmpje van.
Na hiervan bij te zijn gekomen zijn we naar The Haunted Mansion gegaan en hierna naar Pirates of the Carribean.
Vio voelde de bui al hangen en wist dat dit met water was!
En ze was vorig jaar in dit soort dingen steeds zeiknat.
En of de duvel ermee speelt wij gaan helemaal vooraan in het bootje.
Vio gaat snel in het midden maar ik vertel dat ik in deze attractie nog nooit nat ben geweest.
God straft meteen en whoessssh splashhhh jup Ik en Ell zeiknat....Vio gilt van blijdschap dat ze droog is gebleven.
Anyway zeiknat eruit en door naar de laatste achtbaan.
Matterhorn Bobslee nog wat....volgensmij staat dit ding er al vanaf de opening 50 jaar geleden.
Dat blijkt ook als je erin zit.....ik heb nog nooit zo hard gegilt dat alles pijn doet .
Ellemieke haar elleboog ligt open en Vio filmt alles.
Heeeeel bijzonder.
Eenmaal uit de achtbaan worden we aangehouden door 2 mannen die vragen waar de wc is.
Ellemieke verstaat waar de rij begint voor de attractie en begint over als je blauwe plekken wilt moet je deze achtbaan nemen.
De jongen vraagt of ze dronken is....ik zeg neee zo is ze altijd.
Anyway ze vragen waar we vandaan komen krijgen een high five en willen met de dutch girls op de foto because we are so pretty!
Owkeeee heeeel bijzonder. ..op naar de bus.
Op de achtergrond horen we dat het vuurwerk zo komt maar we redden dat niet met de bus.
Ik baal hiervan maja is niet anders.
Wachtend op ons busje zien we het vuurwerk ook zonder kasteel erg mooi.
10 uur komt het busje wij erin en.....we missen er een paar.
Boeiuh te laat rijden....maar nee hoor nog een rondje.
Moeten wij is doen...dan is het busje gewoon weg hoor maargoed.
Uiteindelijk gingen we maar vestjes aan en lekker warm het busje in.NOT!!!!
Zet die maniak de airco doodleuk even aan.
Wij zaten te sterven niemand zegt ook wat....verdorie!
Wij gaan als hint even Ice Ice baby zingen en brrrrrr it's cold in here there must be an airco in the atmosphere!! Ja mooi niet uit.
5 min later niks....tja dat was ook 1 min.
Ik kroop bijna in Vio, Ellemieke had gekke bijna kamasutra achtige poses op de bank om warm te worden.
En dan nog file en iedereen naar het hotel brengen.
2 uur later komen we aan verkleumd en wel.
Ellemieke heeft een gezicht om een vuurtje te vragen en dat doet een skaterboy ook meteen.
Hey zal ik jullie een drankje aanbieden....no thnx my niples freezing off dacht ik wat denkie nou!
Mooi niet en snel de kamer in douche en pitten.
Ik was zo kapot dat Vio me doodleuk vandaag vertelde dat ik een beetje snurkte.
Nou dat heb ik nooit maar met de meiden op vakantie kost veel energie ;-)

Komende 3 dagen lkkr naar het strand en in Santa Monica blijven.
Eerste stranddag zit er nu op!
Lekker wezen ontbijten aan het strand...beetje bakken.
De zee ingeweest met Ell, komen we terug liggen er latina's gewoon naast ons.
Echt naast hij lag nog net niet op mijn schoot.
En Ell en ik liggen net en der word door de latino naast mij om een peukie gevraagt.
Jup Ellie heeft er echt een kop voor.
Nog geen half uur later weer een latina met
de vraag voor een vuurtje.
Tja bij de Kmarkt verkopen ze ook gewoon aanstekkers koop er zelf een!!

Ondertussen krijgen ik en Vio weer honger en gaan we een pizzapuntje scoren hopen zonder schimmel dit keer.
Aangezien dat vanochtend op mijn croissantje zat.
Maar ik zit heerlijk mijn pizza te eten komt er een man die vraagt of mijn pizza lekker is.
Ja hoor heerlijk!
Ja ik heb een beetje trek en het ziet er lekker uit (dit was geen zwerver maar daar lopen er hier wel veel van) ik denk ja wat moet ik met deze informatie?!
Waarop ik antwoord " you can get them over there and they cost about 3 dollars"
En dan nog blijven staan ik en vio gaan in negeermodus en kletsen over alles en niets.
Hij begreep de hint wel....So long mothafuckaaah!!!

Nu net wezen eten en wifi scoren bij de starbucks!
Daarna tijd voor een biosje.
succes met de hitte allemaal en tot snel!!!

1. Sylvana:
    3 augustus 2013
    Waaa hhhh kom niet meer bij. Leuk te lezen dat jullie zo n lol hebben.
    Groetjes Sylvaantje xx
  2. Nel de vries:
    3 augustus 2013
    Wat een super leuk reisblog. We genieten ervan en haalt memories weer naar boven. LA is super. Beverly Hills waanzinnig mooi. Die huizen wow. Rodeo Drive inderdaad voor ons budget te duur maar mooi om te zien. En dan Santa Monica met al die hunks. Ladies geniet van deze reis en wij genieten hier van jullie geweldige verhalen. Liefs van Sebregt en mij.
  3. Kitty!:
    6 augustus 2013
    Leuk leuk leuk! Ik zie t allemaal voor me !!